RSS

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΟΥ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ

06 Μάι.

Ποιοι μπορούν να αιτηθούν τη ρύθμιση της πλατφόρμας του Εξωδικαστικού Μηχανισμού;

Κάθε φυσικό πρόσωπο (ιδιώτης) ή νομικό πρόσωπο (επιχείρηση κλπ.) με πτωχευτική ιδιότητα. Σύμφωνα με το νέο καθεστώς, πτωχευτική ιδιότητα διαθέτουν και οι ιδιώτες, χωρίς την προϋπόθεση να είναι έμποροι. Επομένως, τόσο οι επιχειρήσεις όσο και τα νοικοκυριά δύνανται να αιτηθούν την υπαγωγή τους στη ρύθμιση της πλατφόρμας.

  • Ποιες οφειλές μπορούν να φερθούν προς ρύθμιση;

Ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει τη ρύθμιση οφειλών του και προς χρηματοδοτικούς φορείς (τράπεζες, funds, λοιπά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα) και προς το Δημόσιο (Εφορία και Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης). Δεν ρυθμίζονται οφειλές προς τρίτους ιδιώτες καθώς και ορισμένες εξειδικευμένες περιπτώσεις (οφειλές προς αλλοδαπό δημόσιο, οφειλές από τελωνειακούς δεσμούς της Ε.Ε. και απαιτήσεις από ανακτήσεις κρατικών ενισχύσεων λόγω παραβίασης της Σ.Λ.Ε.Ε.).

  • Σε ποιες περιπτώσεις απαγορεύεται η υποβολή της αίτησης ρύθμισης;

1. Εάν το 90% των οφειλών οφείλεται σε έναν χρηματοδοτικό φορέα. 2. Εάν το σύνολο των οφειλών δεν υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ. 3. Εάν έχει προηγηθεί αίτηση εξυγίανσης, πτώχευσης, Ν. Κατσέλη ή άλλου θεσμοθετημένου τρόπου διευθέτησης οφειλών, εκτός εάν έχει γίνει ήδη παραίτηση. 4. Εάν το πρόσωπο του οφειλέτη έχει τεθεί σε λύση ή εκκαθάριση (για τις επιχειρήσεις). 5. Εάν έχει ήδη εκδοθεί απόφαση (ή εκκρεμεί) για τις παραπάνω διαδικασίες. 6. Εάν ο οφειλέτης δεν αποδεικνύει επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης κατά τουλάχιστον 20% είτε λόγω απομείωσης των εισοδημάτων του είτε λόγω της αύξησης των δαπανών του. 7. Εάν έχει καταδικαστεί ο οφειλέτης για αδικήματα σχετικά με φοροδιαφυγή και παρεμφερή οικονομικά εγκλήματα.

  • Τί σημαίνει ο όρος βιωσιμότητα;

Ο οφειλέτης που προτείνει μία ρύθμιση μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού, οφείλει να αποδείξει ότι η πρότασή του είναι βιώσιμη. Αυτό σημαίνει ότι, με βάση την οικονομική του κατάσταση, θα πρέπει να αποδείξει ότι αφ’ ενός είναι σε θέση να αποπληρώνει την προτεινόμενη ρύθμιση σε βάθος χρόνου κι αφ’ ετέρου ότι θα είναι σε θέση, ενόσω αποπληρώνει τη ρύθμιση, να καλύπτει και τις βασικές του ανάγκες.

  • Αναστέλλονται τα διωκτικά μέτρα με την υποβολή της αίτησης;

Κατ’ αρχήν, ναι. Παρά ταύτα, υπάρχουν δύο ρητές εξαιρέσεις: 1.   Πλειστηριασμοί που έχουν οριστεί εντός τριμήνου από την υποβολή της αίτησης πραγματοποιούνται κανονικά και 2. Οι πιστωτές με εξασφάλιση υποθήκης δύνανται να προπαρασκευάζουν τη διενέργεια πλειστηριασμών (π.χ. να στέλνουν διαταγές πληρωμής).

  • Αν επιτευχθεί ρύθμιση, μπορεί να την χάσει ο οφειλέτης;

Ναι. Πρώτον, εάν καθυστερήσει την αποπληρωμή ποσού τριών δόσεων ή εάν καθυστερήσει το 3% του συνολικού ποσού της οφειλής.

  • Είναι υποχρεωτική η ρύθμιση μέσω της πλατφόρμας για τους πιστωτές;

Όχι. Η ρύθμιση δεν είναι υποχρεωτική για τους πιστωτές, τουτέστιν δεν υπάρχει κανένας τρόπος υποχρέωσής τους για συμμετοχή τους σε συγκεκριμένη ρύθμιση ούτε είναι υποχρεωμένοι οι πιστωτές να προτείνουν κάποια ρύθμιση. Επίσης, δεν είναι υποχρεωμένοι οι πιστωτές να αιτιολογήσουν την απόρριψη συγκεκριμένης πρότασης από τον οφειλέτη.

Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού καλέστε στο δικηγορικό γραφείο και μιλήστε με εξειδικευμένο δικηγόρο – διαμεσολαβητή για αποφυγή πλειστηριασμών, διάσωση περιουσιών, εξειδικευμένη νομική καθοδήγηση και διαμεσολάβηση στα τηλ: 2108811903, 6932455478.

 

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

 
Αρέσει σε %d bloggers: