RSS

Ρυθμίσεις-πλατφόρμες

26 Νοέ.

Ολοένα και συχνότερα, οι δανειολήπτες «κόκκινων δανείων», δηλαδή των δανείων που βρίσκονται σε καθυστέρηση, ενημερώνονται με κλήσεις και επιστολές από τις εταιρείες διαχείρισης, συχνά αναφέρονται ως «funds» αν και σπανίως έχουν αγοράσει τα δάνεια, ότι αναλαμβάνουν οι τελευταίοι να εξυγιάνουν τα δάνεια αυτά, προτείνοντας ρυθμίσεις και «κουρέματα», για λογαριασμό των πιστωτικών ιδρυμάτων που έχουν μεταβιβάσει τις απαιτήσεις τους. Σκοπός τους άλλωστε είναι να εξυγιανθούν οι ισολογισμοί των τραπεζών, ώστε μετά τις ρυθμίσεις που επιδιώκουν να «κλείσουν» τα funds, οι ρυθμισμένες απαιτήσεις να επιστρέψουν και πάλι στην τράπεζα ως εξυπηρετούμενες.

Άλλωστε, το να καταστούν και πάλι εξυπηρετούμενες οι απαιτήσεις των τραπεζών, κατατείνει στο συμφέρον των πιστωτικών ιδρυμάτων αφού, όπως λέγεται,  θα βοηθήσει το τραπεζικό σύστημα να εξέλθει από την πολυετή κρίση και θα επιταχυνθεί η επιστροφή στην ομαλή χρηματοδότηση της οικονομίας. Συνεπώς, κοινό τόπο τόσο των οφειλετών όσο και των πιστωτών αποτελεί το «ξεκοκκίνισμα» των δανείων με λύσεις βιώσιμες και αποτελεσματικές κυρίως για τους πρώτους.

Προκύπτει, λοιπόν, ότι είναι κατάλληλη στιγμή οι οφειλέτες, με την κατάλληλη καθοδήγηση από εξειδικευμένο δικηγόρο, να προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις με τα funds προκειμένου να επιτευχθεί μια όσο το δυνατόν βιώσιμη λύση για τους ίδιους και ρύθμιση των οφειλών τους με ευνοϊκούς ρεαλιστικούς όρους και γενναία «κουρέματα» (ρύθμιση με μειωμένη δόση, διαγραφή μέρους της συνολικής απαίτησης κλπ.) αφού θα έχει ληφθεί υπόψη εκτός από την οικονομική κατάσταση και η μελλοντική ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη.

Δέον να τονιστεί ότι εξωδικαστικώς μπορούν να διαπραγματευτούν οι οφειλέτες προτού εκδοθεί σε βάρος τους διαταγή πληρωμής, αλλά ακόμα κι ενώ εκκρεμεί η εκδίκαση είτε ανακοπών κατά διαταγής πληρωμής είτε εφέσεων που έχουν ασκήσει οι οφειλέτες επί απορριπτικών αποφάσεων του ν. Κατσέλη (ν. 3869/2010). Ιδίως δε η εκκρεμοδικία αποτελεί έναν μοχλό πίεσης που μπορεί να λειτουργήσει θετικά κατά τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων.

Περαιτέρω, ενόψει θέσπισης από την Τράπεζα της Ελλάδος ενός νέου Κώδικα Δεοντολογίας και της ανάπτυξης μια ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, την εποπτεία της οποίας θα έχει η Τράπεζα της Ελλάδος, είναι σκόπιμο ο ενδιαφερόμενος δανειολήπτης (ή και ο εγγυητής σε κάποιο δάνειο) να απευθυνθεί σε εξειδικευμένο δικηγόρο ώστε να τον συνεπικουρήσει κατά τον χειρισμό της πλατφόρμας και κατά την διαδικασία υποβολής προτάσεων εξωδικαστικής διαπραγμάτευσης του χρέους του, ενημερώνοντας για τα ατομικά, εισοδηματικά και περιουσιακά του στοιχεία, ώστε στην συνέχεια να μπορεί να προτείνει ή να αντιπροτείνει συγκεκριμένες λύσεις και να επιτευχθεί η ρύθμιση του χρέους.

Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού καλέστε στο δικηγορικό γραφείο και μιλήστε με εξειδικευμένο δικηγόρο – διαμεσολαβητή για διάσωση περιουσίας στα τηλ: 210 8811903, 6932455478.

 

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

 
Αρέσει σε %d bloggers: