RSS

Εφετείο: Καταδίκη εισπρακτικής-δικηγορικού γραφείου

12 Οκτ.

Απόφαση του Δικηγορικού Γραφείου μας:

Δικαίωση και στο Εφετείο για δανειολήπτη για τον οποίο κερδίσαμε πρωτόδικα αποζημίωση 6.000 ευρώ από Τράπεζα, επειδή τον ενοχλούσε εισπρακτική εταιρεία-δικηγορικό γραφείο! Το Εφετείο απέρριψε την έφεση της Τράπεζας!

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 11146/2018 απόφαση του ΜΠΑ, απορρίφθηκε η έφεση της Τράπεζας, που είχε ασκηθεί επί της πρωτόδικης απόφασης που καταδίκαζε την εν λόγω τράπεζα σε καταβολή του ποσού των 6.000 ευρώ ως αποζημίωση για ηθική βλάβη λόγω διαβίβασης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα σε Εισπρακτική Εταιρεία και δη δικηγορικό γραφείο, χωρίς προηγούμενη ενημέρωσή του. Ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο δικηγορικό γραφείο – εισπρακτική εταιρεία, καλούσε καθημερινά και επανειλημμένα τον πελάτη μας στο χώρο εργασίας του, με σκοπό να αποπληρώσει μια προηγούμενη οφειλή του από πιστωτική κάρτα, προκαλώντας ψυχική αναστάτωση αλλά και προβλήματα στον χώρο εργασίας του.

Σύμφωνα με τα πραγματικά περιστατικά της συγκεκριμένης υπόθεσης, το έτος 2008 ο ως άνω δανειολήπτης αιτήθηκε από την Τράπεζα τη χορήγηση πιστωτικής κάρτας και γνωστοποίησε σε αυτή τα απλά προσωπικά δεδομένα του, που ήταν αναγκαία για την κατάρτιση της αντίστοιχης σύμβασης, δηλαδή το όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, ημερομηνία γέννησης, αριθμό δελτίου ταυτότητας, διεύθυνση κατοικίας, αριθμό τηλεφώνου και επάγγελμα. Επίσης το 2010, με τη συμπλήρωση εντύπου  μεταβολής στοιχείων φυσικού προσώπου χορήγησε ως στοιχεία επικοινωνίας, τα στοιχεία της εργοδότριας εταιρείας του.

Εν συνεχεία, η Τράπεζα, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του δανειολήπτη, διαβίβασε σε δικηγορικό γραφείο τα ως άνω (απλά) προσωπικά δεδομένα του ως και το ύψος της ληξιπρόθεσμης οφειλής του και ακολούθησαν τηλεφωνήματα στην εργασία του δανειολήπτη, γνωστοποιώντας σε συναδέλφους του την ύπαρξη ληξιπρόθεσμης οφειλής εκ μέρους του. Ο δανειολήπτης το 2015 κοινοποίησε στην Τράπεζα εξώδικη διαμαρτυρία-δήλωση, ζητώντας να παύσει  οποιαδήποτε όχληση και διάθεση των προσωπικών του δεδομένων,   γεγονός το οποίο αγνόησε η Τράπεζα και συνέχισε να τον οχλεί.

Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση η τράπεζα δεν απέδειξε ότι είχε προβεί σε ενημέρωση του δανειολήπτη πριν από τη διαβίβαση των προσωπικών του δεδομένων στο δικηγορικό γραφείο, ούτε ότι υπήρξε η ειδική και ρητή συναίνεση του δανειολήπτη προς αυτήν. Επιπλέον, ακόμα και αν ο δανειολήπτης είχε χορηγήσει τη συγκατάθεσή του, αυτή ανακλήθηκε με την επίδοση του ως άνω εξωδίκου προς την Τράπεζα.

Περαιτέρω, αποδείχτηκε ότι το δικηγορικό γραφείο, που ήταν μεν γνωστό σε εκείνη, όχι όμως στον δανειολήπτη, δεν ενήργησε ως δικηγορικό γραφείο, που τον όχλησε προκειμένου να διερευνήσει την πιθανότητα εξωδικαστικής επίλυσης της διαφοράς – περίπτωση κατά την οποία σύμφωνα με το νόμο δε θα απαιτούνταν προηγούμενη συγκατάθεσή του – αλλά ενήργησε  ως εταιρεία ενημέρωσης, τόσο με τα συνεχόμενα τηλεφωνήματα στο χώρο εργασίας του, όσο και με τη γνωστοποίηση σε τρίτους (συναδέλφους) του των στοιχείων του.

Αυτή η παράνομη και όλως καταχρηστική συμπεριφορά της Τράπεζας, είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση ψυχικής αναστάτωσης στον δανειολήπτη, ειδικά στον χώρο της εργασίας του, και γι’ αυτόν τον λόγο το δευτεροβάθμιο δικαστήριο (όπως και το πρωτοβάθμιο) έκρινε ως δίκαιη την επιδίκαση αποζημίωσης για ηθική βλάβη της τάξεως των 6.000 ευρώ στον πελάτη μας.

Ο ισχυρισμός δε της Τράπεζας περί συντρέχοντος πταίσματος του ενάγοντος, επειδή παρείχε ως στοιχεία επικοινωνίας του το τηλέφωνο της εργοδότριας εταιρείας του αυτοβούλως  και συνεπώς συνετέλεσε από δικό του πταίσμα στη ζημία, απορρίφθηκε από το Δικαστήριο, το οποίο δέχτηκε ότι η ενημέρωση των στοιχείων επικοινωνίας του σε καμία περίπτωση δεν ισοδυναμεί με συγκατάθεση διαβίβασης και επεξεργασίας τους.

Είναι σημαντικό σε αντίστοιχες περιπτώσεις, οι παθόντες να γνωρίζουν ποια είναι τα δικαιώματά τους αλλά και με ποιόν τρόπο μπορούν να προστατεύσουν αυτά. Λόγω της θέσης ισχύος των εισπρακτικών εταιρειών και της άγνοιας των οφειλετών, οι πρώτες υπερβαίνουν τα εσκαμμένα πολλές φορές παρενοχλώντας τους απλούς πολίτες προκειμένου να εισπράξουν τις οφειλές τους. Όπως αποδεικνύεται υπάρχει τρόπος αντιμετώπισης αυτών των συμπεριφορών μέσα από τον δικαστικό αγώνα.

Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού καλέστε στο δικηγορικό γραφείο και μιλήστε με εξειδικευμένο δικηγόρο στα τηλ: 210 8811903, 210 8251894, 6932455478.

 

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

 
Αρέσει σε %d bloggers: