Καταχρηστική η μονομερής μεταβολή των όρων σύμβασης παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.
Με απόφασή του το Ειρηνοδικείο Αιγιαλείας, έκρινε ως καταχρηστική την συμπεριφορά γνωστής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, η οποία προχώρησε σε μονομερή αύξηση του παγίου που είχε αρχικά συμφωνήσει ο πελάτης, χωρίς δηλαδή να λάβει την προηγούμενη συγκατάθεσή του.
Ειδικότερα, παρά την αρχική συμφωνία για το τίμημα και που θα καταβάλει μηνιαίως ο πελάτης – συμβαλλόμενος αλλά και τις υπηρεσίες που δικαιούται, αυτός έλαβε ξαφνικά μήνυμα στο κινητό του από την εν λόγω εταιρεία, το οποίο τον ενημέρωνε ότι αυξήθηκαν τα «δεδομένα» για υπηρεσίες διαδικτύου (γνωστά σε όλους μας ως «mb»). Στη συνέχεια και λίγες ημέρες αργότερα, δέχτηκε δεύτερο μήνυμα, με το οποίο τον ενημέρωναν ότι αυξήθηκε το πάγιο που είχε αρχικά συμφωνήσει κατά 4 ευρώ, χωρίς προηγούμενη ενημέρωσή του και φυσικά ούτε και συγκατάθεσή του και χωρίς να έχει υπερβεί την κατανάλωση των προβλεπόμενων συμφωνηθέντων παροχών!!
Αμέσως, ο ίδιος προχώρησε σε διαμαρτυρίες, καταφέρνοντας να μην αυξηθεί εν τέλει το ποσό που θα πλήρωνε αλλά να καρπωθεί και να κάνει χρήση των «mb», που του προστέθηκαν. Ακολούθως, και σε διάστημα περίπου 4 μηνών, η εταιρεία προχώρησε πάλι απροειδοποίητα σε αύξηση των «mb» και σε συνακόλουθη αύξηση του πληρωτέου ποσού. Ο πελάτης τότε, ο οποίος να σημειωθεί εδώ ότι ασκεί το λειτούργημα του Δικηγόρου, προχώρησε σε αγωγή ζητώντας αποζημίωση ως ηθική βλάβη λόγω της παράνομης και καταχρηστικής συμπεριφοράς της εταιρείας.
Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας αντέταξε, ότι ο θιγόμενος είχε συμφωνήσει και υπογράψει κατά την κατάρτιση του αρχικού συμβολαίου, όρο που επέτρεπε στην εταιρεία να αναπροσαρμόζει τα τιμολόγιά της σύμφωνα με το νόμο και τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού. Ωστόσο, το Δικαστήριο, κάνοντας ορθή ερμηνεία του νόμου και σεβόμενη απόλυτα το πνεύμα αυτού, έκρινε ότι η μονομερής μεταβολή των όρων της σύμβασης, αντίκειται στο πνεύμα των κρατούντων συναλλακτικών ηθών, χαρακτηρίζοντας την πρακτική αυτή ως καταχρηστική!
Εν τέλει, το δικαστήριο δεν επιδίκασε οποιοδήποτε ποσό ως αποζημίωση, στηρίζοντας την απόρριψή της, στο γεγονός ότι ο θιγόμενος προχώρησε εν τέλει σε ανανέωση του συμβολαίου με την ίδια εταιρεία! Αναμφίβολα, όμως, ανοίγει τον δρόμο για οποίον θελήσει να διεκδικήσει τα ποσά που παρανόμως του χρέωσαν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας τα προηγούμενα χρόνια μέσω παρόμοιων ή και εντελώς όμοιων, καταχρηστικών συμπεριφορών. Δεν αποκλείεται δε, το ενδεχόμενο να δικαιούται ο θιγόμενος και αποζημίωση λόγω ηθικής βλάβης, ως αποτέλεσμα της παράνομης και καταχρηστικής συμπεριφοράς της εταιρείας.
Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού καλέστε στο δικηγορικό γραφείο και μιλήστε με εξειδικευμένο δικηγόρο στα τηλ: 210 8811903, 210 8251894, 6932455478.