RSS

Εισπρακτικές εταιρίες-δικηγορικά γραφεία

26 Απρ.

Παράλληλα με τις ενοχλητικές πρακτικές που έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια οι εισπρακτικές εταιρείες έναντι των οφειλετών, έχει σημειωθεί πληθώρα παραπόνων καταναλωτών εναντίον δικηγορικών γραφείων, τα οποία, επωφελούμενα από τα κενά του νόμου και τη βραδυκίνητη πειθαρχική διαδικασία που προβλέπεται, εκτελούν χρέη εισπρακτικών, παρενοχλώντας οφειλέτες για να τους ωθήσουν, μέσω της ψυχολογικής βίας, σε μία βεβιασμένη συμμόρφωση.

Μάλιστα, το ζήτημα έχει λάβει τόσο μεγάλες διαστάσεις που το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης προωθεί νομοθετική παρέμβαση που θα θέσει ένα όριο στις πρακτικές αυτές. Συγκεκριμένα και με πρωτοβουλία του αρμόδιου Υφυπουργού Στέργιου Πιτσιόρλα, επιδιώκεται η πρόβλεψη υποχρέωσης προς τις τράπεζες για γραπτή ενημέρωση των οφειλετών κατά τη διαβίβαση των στοιχείων τους σε εισπρακτικές ή σε δικηγορικά γραφεία, ενώ παράλληλα εξετάζεται και το ενδεχόμενο να εφαρμοστούν οι διατάξεις που αφορούν τις εισπρακτικές και στα δικηγορικά γραφεία. Αυτό σημαίνει ότι θα γίνει μία προσπάθεια να καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά ιδίως ως προς την καταστολή τέτοιου είδους συμπεριφορών, μέσω και της διευκόλυνσης της ενεργοποίησης της πειθαρχικής διαδικασίας των Δικηγορικών Συλλόγων.

Η πρωτοβουλία αυτή έρχεται σε καιρό που τα παράπονα και οι καταγγελίες των καταναλωτών για εισπρακτικές, τράπεζες και δικηγορικά γραφεία έχουν αυξηθεί, όπως δείχνουν στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Συγκεκριμένα, το 2017 οι καταγγελίες ανήλθαν στις 650 περίπου, ενώ από την αρχή του έτους έχουν ήδη υποβληθεί 130. Μέχρι τις 15 Απριλίου, από την άλλη, είχαν επιβληθεί πρόστιμα ύψους 32.500 ευρώ, ενώ εντός των επόμενων τριών ημερών επιβλήθηκαν περαιτέρω διοικητικές κυρώσεις ύψους 27.500 ευρώ.

Οι καταγγελίες αφορούν πρωτίστως τη συχνότητα των οχλήσεων: ο νόμος δίδει τη δυνατότητα στις εισπρακτικές να κάνουν μία όχληση κάθε δεύτερη ημέρα, στο ενδεχόμενο όμως που δεν επιτευχθεί η ταυτοποίηση των στοιχείων τους, οι εταιρείες (θεωρούν ότι) μπορούν να οχλούν τους οφειλέτες ανεξέλεγκτα μέσα στην ίδια ημέρα, χωρίς να σέβονται μάλιστα τις ώρες κοινής ησυχίας. Καταγγέλλεται επίσης ότι οι τράπεζες διαβιβάζουν τα προσωπικά τους δεδομένα χωρίς προηγούμενη ενημέρωση των οφειλετών, πολλώ δε μάλλον τη συγκατάθεσή τους.  Έχει παρατηρηθεί, δε, το φαινόμενο οι οφειλέτες να παραπληροφορούνται από τις εισπρακτικές για προτάσεις ρύθμισης της οφειλής τους που στη συνέχεια η ίδια η τράπεζα δεν αποδέχεται! Τέλος, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου οι οφειλέτες έγιναν θύματα προσβλητικής, υβριστικής κι απειλητικής συμπεριφοράς από τα δικηγορικά γραφεία.

Πρόκειται για μία προβληματική κατάσταση που τα τελευταία χρόνια έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, κυρίως λόγω της αδυναμίας του νόμου να προστατεύσει τους καταναλωτές από την ανάπτυξη τέτοιου είδους ενεργειών από δικηγορικά γραφεία, αφήνοντάς τα στο απυρόβλητο. Η επέκταση των υποχρεώσεων των εισπρακτικών και στα δικηγορικά γραφεία και η διευκόλυνση της κίνησης της πειθαρχικής διαδικασίας θα είναι ενδεχομένως τα πρώτα βήματα για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου.

Σημειώνεται σε κάθε περίπτωση ότι οι οφειλέτες που οχλούνται από εισπρακτικές εταιρείες ή δικηγορικά γραφεία δεν είναι σκόπιμο να αναμένουν την αλλαγή του νομοθετικού καθεστώτος για να προστατευθούν, αλλά δύνανται να προσφύγουν ενώπιον της δικαιοσύνης και να αποζημιωθούν για τις οχλήσεις αυτές, καθώς το νομολογιακό κλίμα, στου οποίου τη διαμόρφωση έχει συμβάλει και το δικηγορικό μας γραφείο, είναι εξαιρετικά ευνοϊκό.

Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού για αποζημιώσεις καλέστε στο δικηγορικό γραφείο και μιλήστε με εξειδικευμένο δικηγόρο στα τηλ: 210 8811903, 210 8251894, 6932455478.

 

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

 
Αρέσει σε %d bloggers: