Τελεσίδικη απόφαση διατάζει αποζημίωση από εισπρακτικές εταιρείες λόγω οχλήσεων
Με την απόφαση 1566/2017 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κρίθηκε τελεσίδικα ότι εισπρακτική εταιρεία, η οποία υπερβαίνει κατά πολύ το λογικό μέτρο επικοινωνίας, τόσο ως προς τη συχνότητα των τηλεφωνημάτων, όσο κι ως προς το ύφος με το οποίο πραγματοποιούνται αυτά, υποχρεούται σε αποζημίωση του οφειλέτη, καθώς, με τη συμπεριφορά της αυτή, προσβάλλει την προσωπικότητά του κι επηρεάζει αρνητικά τη ζωή του.
Το ιστορικό της συγκεκριμένης υπόθεσης αφορούσε δικηγόρο, του οποίου η πιστωτική κάρτα εκλάπη και με την οποία έγιναν εν αγνοία του αγορές. Μολονότι ο ίδιος είχε προβεί αυθημερόν -από την ημέρα της κλοπής- σε ενημέρωση της τράπεζας ως προς την κλοπή της κάρτας και την πρόθεση ακύρωσής της, ενόσω εκκρεμούσε η διευκρίνιση της οφειλής του, υπάλληλοι εισπρακτικής εταιρείας τον καλούσαν σε συχνά διαστήματα, έως κι επτά φορές σε διάστημα μόλις δεκαοκτώ ημερών, για την αποπληρωμή της υπό αμφισβήτηση οφειλής του. Η εισπρακτική εταιρεία, μάλιστα, στα τηλεφωνήματά της, του απευθυνόταν με τρόπο υποτιμητικό, αντιμετωπίζοντάς τον ως αφερέγγυο κι ανειλικρινές πρόσωπο, χαρακτηρίζοντάς τον έτσι κι έναντι του οικογενειακού, αλλά και του επαγγελματικού του περιβάλλοντος. Η συμπεριφορά αυτή ευλόγως προκάλεσε αναστάτωση κι αγανάκτηση στον δικηγόρο, ο οποίος στράφηκε στη δικαιοσύνη και, πράγματι, δικαιώθηκε αφού του ορίστηκε αποζημίωση 3.000 ευρώ.
Το δικαστήριο, σε δεύτερο βαθμό πλέον, έκρινε την έφεση της τράπεζας και της εισπρακτικής ως απορριπτέες και δέχθηκε πως πράγματι η εισπρακτική που είχε αναλάβει να αντιπροσωπεύσει την τράπεζα έναντι του οφειλέτη, με την ως άνω συμπεριφορά της είχε υπερβεί το μέτρο που αρμόζει στις συγκεκριμένες συναλλαγές, και πως με τα κατ’ επανάληψη τηλεφωνήματά της και την αντιμετώπιση του (υπό αμφισβήτηση) οφειλέτη, είχε προσβάλει την προσωπικότητά του και, μάλιστα, όχι μόνο ως συναλλασσομένου, αλλά κι ως επαγγελματία, αφού τον εξέθεσε και στο επαγγελματικό του περιβάλλον.
Η συγκεκριμένη απόφαση είναι αρκετά σημαντική, καθώς με τελεσίδικο τρόπο κρίνει την υποχρέωση προς αποζημίωση των εισπρακτικών λόγω πρόκλησης ηθικής βλάβης προς τους οφειλέτες της τράπεζας την οποία εκπροσωπούν, ενώ αναμένεται να χρησιμοποιηθεί ως αξιόλογο νομικό εργαλείο στο μέλλον σε αντίστοιχους δικαστικούς αγώνες.
Το γραφείο μας έχει ήδη αποφάσεις κατά εισπρακτικών εταιριών ή δικηγορικών γραφείων που ενοχλούν οφειλέτες-δανειολήπτες με αποζημιώσεις ύψους 6.000 ευρώ περίπου σε κάθε περίπτωση πλέον τόκων κι εξόδων, όπως έχουμε δημοσιεύσει και σε προηγούμενα άρθρα.
Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού καλέστε στο δικηγορικό γραφείο και μιλήστε με εξειδικευμένο δικηγόρο στα τηλ: 210 8811903, 210 8251894, 6932455478.