RSS

Καταναλωτές κι επιχειρήσεις

16 Μαρ.

Ο Νέος Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας

 

Από την 1η Απριλίου του 2017 τίθεται σε ισχύ το Προεδρικό Διάταγμα 10/2017, με το οποίο ενσωματώνεται στην ελληνική νομοθεσία ο Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας. Σκοπός του νομοθετήματος, όπως το ίδιο εκθέτει στο άρθρο 1, είναι να θεσπίσει αρχές συναλλακτικής συμπεριφοράς μεταξύ προμηθευτών, καταναλωτών και των ενώσεών τους, ώστε να δημιουργηθεί ένα αμοιβαίο κλίμα εμπιστοσύνης στις αγορές.

Ως προς τους προμηθευτές, αυτοί οφείλουν, γενικώς, να επιδεικνύουν εντιμότητα, σεβόμενοι την αρχή της καλής πίστης και της διαφάνειας, αλλά και της προσωπικότητας των καταναλωτών, επαγγελματική ευσυνειδησία, να χρησιμοποιούν σύγχρονες συναλλακτικές τεχνικές και μεθόδους κι επίσης, να μεριμνούν για την ασφάλεια των καταναλωτών και των προσωπικών τους δεδομένων, πρωτίστως, αλλά και του περιβάλλοντος.

Ειδικότερα, σε έκταση εκτίθεται η υποχρέωση ενημέρωσης των καταναλωτών, η οποία το πρώτον γίνεται εγγράφως και με σαφήνεια, μάλιστα λαμβάνοντας υπ’ όψιν την προσβασιμότητα στην ενημέρωση των καταναλωτών με αναπηρία. Η πρόνοια για ευπαθείς ομάδες (ανήλικοι, ηλικιωμένοι) και η αποχή από πράξεις εκμετάλλευσής τους εντάσσεται στις ρητώς ρυθμιζόμενες υποχρεώσεις τους. Ειδική μνεία γίνεται στον έλεγχο που οφείλουν να διενεργούν οι προμηθευτές των προϊόντων τους, ώστε να μην παρατηρούνται ελλείψεις ως προς αυτά που φαίνονται στους καταναλωτές ως διαθέσιμα. Υποχρέωση ιδίως των πιστωτικών φορέων είναι η αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας του καταναλωτή, πριν από τη σύναψη της σύμβασης, ώστε να εκτιμάται η πραγματική δυνατότητα αποπληρωμής του.

Οι καταναλωτές, από την άλλη, οφείλουν να είναι προσεκτικοί στις συναλλαγές τους, να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους των συμβάσεων που προτίθενται να υπογράψουν, να είναι συνεπείς ως προς τις υποχρεώσεις τους, να μην ασκούν καταχρηστικά τα δικαιώματά τους και να επιδεικνύουν την ανάλογη ευπρέπεια στις συναλλαγές.

Προβλέπεται δε η συνεργασία των ενώσεων των προμηθευτών με αυτές των καταναλωτών για καλλιέργεια μεταξύ τους εμπιστοσύνης και διαφάνειας. Τα μέλη τους, με μέριμνα των ίδιων των ενώσεων παροτρύνονται να προσφεύγουν σε εναλλακτικές (εξωδικαστικές) μορφές επίλυσης των διαφορών τους, την προβολή και προώθηση των οποίων αναλαμβάνουν οι ίδιες οι ενώσεις.

 

Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού καλέστε στο δικηγορικό γραφείο και μιλήστε με εξειδικευμένο δικηγόρο στα τηλ: 210 8811903, 210 8251894, 6932455478.

 

 

Ετικέτες: , , , , , , , , , ,

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

 
Αρέσει σε %d bloggers: